sobota, 18 grudnia 2010

Płaszcz zimowy

Tak jak obiecałem odpowiadam na Wasze mailowe pytania - "Jak i jaki nosić płaszcz zimą?" Zacznę od tego, że nie każdy będzie dobrze wyglądał w takim właśnie zestawie, po prostu trzeba rozważnie dobierać elementy ubioru biorąc pod uwagę sylwetkę, kolor włosów a nawet oczu. Dzisiejszy zestaw dobrałem zwracając szczególną uwagę na te aspekty.
Pamiętajcie także, że modny ubiór to także ubiór wygodny i zdrowy (szczególnie jesienią i zimą). Ja w zeszłym roku przeziębiłem sobie zatoki i jak widać nauka nie poszła w las - w tym sezonie noszę gustowne opaski solo lub pod czapką lub beretem, zawsze oczywiście dobrane kolorystycznie do reszty garderoby. No to tyle tytułem wstępu, czas na konkrety.
Błyszczącą gwiazdą dzisiejszego zestawu jest płaszcz, dlatego pozostałe elementy są bardzo stonowane -  wszystko po to aby podkreślić szalenie modny w tym sezonie futrzany płaszcz z dużym kołnierzem. Jest to płaszcz Jean Paul Gaultier z klasycznie rozmieszczonymi trzema guzikami (oczywiście każdy z Was wie, że w takim wypadku zawsze zapinamy tylko dwa dolne guziki). Pod płaszczem fantastyczna granatowa bluzka w białe paseczki od Loui Vito z dużym (jak na męski krój) dekoltem. Piękne szare leginsy od Christiana Lacroix obcisłe i super ciepłe, idealnie pasują do dodatków czyli wspomnianej już przeze mnie opaski i hitu tego zimowego sezonu czyli skórzanych rękawic z jednym palcem. Ukoronowaniem wyrafinowanego stylu tego zestawu są cudowne (jedne z moich ulubionych) byty Emanuela Ungaro - zakupiłem je we Włoszech kilka lat temu po wielodniowych poszukiwaniach, warto było poświecić temu tak dużo czasu bo buty są po prostu nieziemskie!
Oczywiście przy dużych opadach śniegu lub zamieci można się pokusić o szalik lub nawet szal, wtedy owijamy nim kołnierz w taki sposób aby szal wystawał lekko poza obrys ramion. Jeśli chodzi o inne dodatki to dopuszczalna jest także torba, ale obszerna i koniecznie materiałowa - skórzana torba nie ma prawa pojawić się w takim zestawie - po prostu popsuła by cały efekt.
Mam nadzieję, że pomogłem troszkę w dylematach płaszcza zimą, w następnym wpisie zajmę się jednym z pytań mailowych dotyczących stroju na wigilię.